poniedziałek, 28 listopada 2016

Jak zrobić "Jaglane Rafaello" ?





 Nie znajdziecie większego łasucha niż ja! Uwierzcie mi na słowo. Dzień bez czekolady, ewentualnie czegoś innego słodkiego jest dla mnie dniem straconym. Odkąd pamiętam zawsze mam coś  pod ręką. Zazwyczaj jest to czekolada bądź moje ulubione wafelki. Niestety czasami przychodzi taki dzień, że słodycze się kończą, a mnie dopada większe lenistwo niż można sobie wyobrazić i żadna siła nie zaciągnie mnie do sklepu. W takie dni szukam ratunku u osób trzecich, niestety, jeśli nie znajdzie się żaden ochotnik, aby mnie uszczęśliwić zaczynam eksperymentować. Tym razem eksperyment się udał, a dodatkowo wskoczył na listę moich ulubionych. Na samym początku miałam sceptyczne nastawienie jeśli chodzi o zrobienie czegoś tak dobrego z kaszy jaglanej. Powoli zaczęłam zmieniać zdanie w momencie, kiedy po kuchni rozprzestrzenił się zapach smażonych wiórek na maśle, a deser skradł moje serce  w chwili kiedy wiórki wymieszałam z kaszą. Byłam zaledwie w połowie drogi, a już wiedziałam, że wyjdzie mi coś pysznego! 


JAGLANE RAFAELLO



  Produkty spożywcze:

  • pół szklanki kaszy jaglanej
  • szklanka mleka 
  • 150 g wiórek kokosowych
  • łyżka masła
  • 2 łyżki miodu


Wykonanie: 

1. Do małego garnka wlewamy szklankę mleka (mleko może być dowolne, w zależności od gustu, polecam mleko kokosowe) dosypujemy do niego kaszę jaglaną. Całość gotujemy na małym ogniu do czasu wchłonięcia się całego mleka, od czasu do czasu mieszając tak, aby się nam nie przypaliło.
2. W międzyczasie rozpuszczamy łyżkę masła na patelni, dodajemy 100g wiórek kokosowych. Mieszamy do momentu zarumienienia się wiórek. (Można ominąć ten etap, dodając wiórki bez podsmażania)
3. Wiórki łączymy z ugotowana kaszą (ważne, aby kasza nie była rzadka, w innym wypadku nie będziemy w stanie uformować kulek). Dodajemy miód. Całość dokładnie mieszamy.
4. W momencie, w którym nasza masa jest już letnia, formułujemy  kulki wielkości orzecha włoskiego.
5. Następnie obtaczamy je w pozostałych wiórkach.
6. Gotowe kulki odstawiamy do lodówki na czas minimum dwóch godzin.
7. Po wystudzeniu nasze jaglane rafaello jest gotowe do spożycia!




Tanie, szybkie, zdrowe, a przede wszystkim smaczne.
Przepis jest na ok. 20 sztuk jaglanego rafaello. Niestety nie mogę stwierdzić obiektywnie na ile dokładnie, ponieważ za każdym razem coś podjem, zanim jeszcze zdążę je wstawić do lodówki. Jest to bardzo tani, a przede wszystkim szybki przepis na coś słodkiego. Zapewne znajdzie się tu parę osób, które podważy moje zdanie i nie uważa, że jest ono zdrowe. Dlaczego ja uważam go za zdrowy? Ponieważ został przygotowany z dobrych składników, wiadomo, że słodycze same w sobie nie należą do zdrowych, ale te z dobrych produktów w odpowiednich ilościach nam nie zaszkodzą .  Pewne jest to, że  jest to jeden ze zdrowszych deserów, jakie jadłam. W tym wszystkim chodzi o to, aby było zdrowo i smacznie, a nie fit!


Zachęcam serdecznie do spróbowania! Uwierzcie mi, jeśli jesteście miłośnikami kokosa, na pewno wam zasmakują! 


Do zobaczenie wkrótce! 
- Angelika


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz